HubSpotin vuosittain tekemä State of Inbound -tutkimus selvittää myynnin ja markkinoinnin tilaa maailmanlaajuisesti. Uusimmassa tutkimuksessa selvisi muun muassa, että myyntiedustajat kokevat prospektoinnin työnsä hankalimmaksi osuudeksi. Heti toiseksi vaikeinta oli kaupan varmistaminen ja kolmanneksi vaikeinta liidien tunnistaminen, joka oli tänä vuonna ensimmäistä kertaa vastausvaihtoehtona.
Lisäksi suurimman osan mielestä prospektointi on vaikeinta silloin, kun liidi ei ole lainkaan tietoinen tai tietää vain vähän yrityksen tuotteista tai palveluista. Kontaktointi on heti helpompaa, jos asiakas tietää yrityksestä edes jotain. Toisaalta neljännes vastaajista ilmoitti, että prospektointi on kaikkein hankalinta silloin, kun liidi on yrityksestä hyvin tietoinen. Asia ei ole siis täysin yksiselitteinen.
Lataa tutkimusraportin tiivistelmä täältä!