HubSpot tutkii vuosittain maailmanlaajuisessa State of Inbound -raportissa tuhansien myynnin ja markkinoinnin asiantuntijoiden mielipiteitä. Raportti selvittää alan tärkeimpiä prioriteetteja ja sitä parhaillaan ravistelevia haasteita.
Inbound-markkinoinnin tuottamat liidit koettiin laadukkaiksi
Yksi raportin mielenkiintoisista havainnoista on se, että vastaajat kokivat inbound-markkinoinnin keinoin myynnille tuotetut liidit keskimäärin paremmiksi, kuin perinteisen outbound-markkinoinnin tuottamat liidit.
Inbound-markkinoinnin pääasialliseksi markkinoinnin menetelmäkseen ilmoittaneet vastaajat olivat raportin mukaan tyytyväisiä markkinoinnin myynnille tuottamiin liideihin. Peräti 73% vastaajista piti inbound-markkinoinnin keinoin tuotettuja liidejä laadukkaina. Outbound-markkinointia pääasiallisesti tekevistä vastaajista puolestaan vain 33% piti outbound-markkinoinnin tuottamia liidejä myynnille hyödyllisimpinä.
Inbound-markkinointi näyttää siis raportin valossa tuottavan aitoa lisäarvoa myynnille, tuottamalla myynnin prosessiin laadukkaita liidejä.
Lataa raportin suomenkielinen tiivistelmä ja lue lisää.